Frankrijk heeft zware concurrentie-de test - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke - WaarBenJij.nu Frankrijk heeft zware concurrentie-de test - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke - WaarBenJij.nu

Frankrijk heeft zware concurrentie-de test

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Morgen gaan we weer naar huis. We leveren vandaag de auto in, Pieter gaat met ons mee. Hierna gaan we met z'n drieën naar Butterfly World - in Klapmuts .Dit is het grootste vlinderpark van Zuid-Afrika. In de tropische binnentuin, met veel exotische planten, vliegen meer dan 24 soorten prachtige vlinders vrijuit over en om je heen. Naast de vlinders zijn er nog diverse vogels, Tamarin aapjes, diverse leguanen, wat slangen spinnen en schorpioenen. Wij gaan voor de vlinders en ze hebben er niets teveel over gezegd. Een prachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen en genieten van de vlinders. We lopen ook nog even door de andere afdelingen, bij de slangenafdeling zien wij er geen vrienden bij. Bij de vogelafdeling gekomen heeft Roel al snel sjans. Tijd voor de volgende uitstap. Het heeft al veel te lang geduurd maar nu is het zover: we gaan wijn proeven in Franschhoek. Pieter heeft twee wijn estages uitgezocht waar gezellig geproefd kan worden. De eerste heeft ook de Cap Classique, de Zuid Afrikaanse champagne en dat is erg lekker. Daarnaast een paar lekkere witte en rode. We slagen er goed. Jammer was wel dat de dame die ons de glaasjes inschonk niet zoveel wist te vertellen.
Het volgende adres was even zoeken. Het zou een bedrijf moeten zijn waar ook bubbels gemaakt worden. Pieter heeft vanmorgen nog op de website naar de routebeschrijving gekeken. Alleen..het bedrijf is er niet, er staat een andere naam op het hek. Als we het vragen bij de bewaking blijkt het bedrijf dat wij zoeken er al sinds februari niet meer te zitten en nu zit er een ander. De naam zegt ons in eerste instantie niet zoveel, maar Pieter des te meer. Antonij Rupert is een zeer bekende naam in de wijnstreek Franschhoek en Stellenbosch. Hij komt uit een zeer rijke familie(nr 272 op de Forbes 500 Lijst) en doet voornamelijk aan het instandhouden van kunst. De wijn is een beetje uit de hand gelopen hobby en waar kennen we dat van ?
Het is een super strakke tent en alles klopt. Als wij naar boven gaan voor de proeverij, wordt er een net afgestudeerde vinoloog aan de Stellenbosch universiteit gelijk enthousiast verteld over de te proeven wijnen en het maken ervan. Het was helemaal top. Eenmaal thuis met onze druiven schatten hebben wij nog een uitdaging: hoe krijgen wij dit mee ? Een ding is zeker, Frankrijk is niet het enige goede wijnland !

• 25 November 2012 - 11:26

Wybren:

Ja, lach nog maar even in dat lekkere warme Zuid-Afrika, hier is het herfst met een strakke wind tegen stormachtig, kil en nat.

Zo dat is eruit., blehhhhh.

En nu de belangrijkste zaken. Score van afgelopen twee weken, pinguins, een katachtige, een prachtig bord voor aan de slagboom en zoals ik zojuist lees een pallet met mooie wijnen. Met welke auto moet ik morgen jullie ophalen?

Een dieplader APE ? Of toch maar de SRV kar met aanhanger?

Goeie reis en tot morgen.