Genieten op de Kristberg - Reisverslag uit Silbertal, Oostenrijk van Marijke - WaarBenJij.nu Genieten op de Kristberg - Reisverslag uit Silbertal, Oostenrijk van Marijke - WaarBenJij.nu

Genieten op de Kristberg

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 September 2011 | Oostenrijk, Silbertal

Zaterdag 3 september
Lekker uitgerust genieten van een bijzonder uitgebreid ontbijt waarna wij bij de Kristberg het gondeltje naar boven nemen. We lopen het Silberpfad, een nieuw aangelegd pad met allerlei wetenswaardigheden over de mijnbouw in de omgeving. Terugkomend Bij hotel kristberg worden we aangesproken door een medewerkster van het VVV die graag wil dat we een enquete invullen over het Silberpfad en dat doen we. Aansluitend gaan we naar beneden waar we lekker een uurtje luieren in het zwembad en op het terras van het zwembad. Honger gekregen gaan we op het andere terras zitten  om een hapje te eten. Einde van de middag nog even lekker de sauna in waarna we besluiten naar het optreden van de dorpsvolksdansvereniging te gaan. Christof heeft ons de vorige avond uitgenodigd. Het is lekker weer dus er kan buiten gedanst worden. Aangekomen  zien de Regina dat is lang geleden! Haar twee kinderen dansen ook mee, de jongste zit net een paar maanden op de vereniging. Zijzelf heeft nu bardienst.  Hier moeten de inkomsten vandaan komen. We praten wat met Regina en besluiten te blijven staan. Er is veel publiek en alle plaatsen zijn bezet. Als Christof ziet dat we staan neemt hij een sprintje en zet een bankje voor ons neer, lief hè.
De totale voorstelling duurt ca 2uur waarna we gaan eten. Morgen de rit naar Italië.