De eerste skiles - Reisverslag uit Inzell, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu De eerste skiles - Reisverslag uit Inzell, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu

De eerste skiles

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

27 December 2011 | Duitsland, Inzell

Vroeg staan we op de stoep bij de skishop waar de skies en schoenen geregeld worden Daarna door naar de skischool. Er is gelijk plek voor die dag, dus op naar de Kessel ALM. Hier leer we No en Luus de eerste beginselen om te blijve staan op de ski's. Luus is erg bijdehand en neemt al wel het liftje want anders is het zo ver lopen. No is bedachtzaam en wil alles eerst de controle hebben en dat valt niet mee met twee ski's die alle kanten op glijden ! Als de les begint blijkt al snel dat No en Luus de enige Nederlands sprekende kinderen zijn. Er zit wel de zweeds jongetje in de groep en ze spreekt engels en No heeft ook engels op school. Zo via een omweg wordt er dus gewoon gecommuniceerd. et skieen gaat al heel snel goed en ze vinden het super. We zitten lekker in het zonnetje op de ALM, ook helemaal lekker. Zo komen we de dagen wel door!