Zo moet je kerst vieren - Reisverslag uit Inzell, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu Zo moet je kerst vieren - Reisverslag uit Inzell, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu

Zo moet je kerst vieren

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

25 December 2011 | Duitsland, Inzell

Het is eerste kerstdag, we hebben vakantie en er ligt sneeuw. Niet te vergeten de cadeaus die er liggen. Noah en Lucy zijn al vroeg wakker van de spanning, wat zal er in al die pakjes zitten ?
We gaan eerst lekker ontbijten, dat had van No en Luus niet gehoeven en sprinten op de cadeaus af toen het starten eenmaal gegeven werd. De kerstboom is meegereisd tussen Noah en Lucy in op de achterbank.
Eerste cadeau is een familie cadeau, een gourmetstel. Wat zullen we gaan eten vanavond ? Ra ra.
Daarna volgt van alles, boeken, sloffen, speelgoed lekkers, van alles voor bad en douche rituals, allemaal heerlijk. Na het ontbijt gaan we richting Adlegass . Dit is een uitspanning aan het begin van wandelpaden en de rodelbaan. Tot grote vreugde van No en Luus gaan e eerst wandelen, we lopen de berg op naar de Frillensee. Dit is de meer waar in de jaren 60 de natuurijsbaan was en ook wedstrijden werden gereden. Omdat het zo'n toer was om de weg ernaar toe sneeuwvrij te houden, is op gegeven moment de ijsbaan gebouwd onder aan de Falkenstein. Het is een prachtige wandeling door het bos, maar de behoorlijk eind. We steken de Frillensee over. Hier ligt een pad, maar de sneeuw is zeker een alle meter diep en we vallen allemaal een keer om, lachen hoor. Onderweg komen we een reuze triangel tegen en No blijkt zeer muzikaal, speelt er zo een vader Jacob op, knap hoor!
Eenmaal terug bij Adlegas blijkt er een schattig tente te zijn met gluhwein en eigenlijk waren we wel eebeetje koud, dus... Noah en Lucy nemen een slee mee en gaan de rodelbaan op, alleen, met z' n tweeën op de slee, alle varianten worden uitgeprobeerd.
Moe maar voldaan komen we thuis om lekker bij de kachel te zitten. We gourmetten gezellig en een eerste dag is voorbij gevlogen.