Thuisreis met hindernissen - Reisverslag uit Pomarance, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu Thuisreis met hindernissen - Reisverslag uit Pomarance, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu

Thuisreis met hindernissen

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 September 2011 | Italië, Pomarance

Met pijn in ons hart vertrekken we. Het is nog een hele reis terug, waar we twee dagen over gaan doen. Roel is vrijdag jarig en dan is het ook wel leuk als je een beetje bijtijds thuis bent. Het pakt alleen iets anders uit dan de bedoeling is !
We nemen afscheid va Claudio en Laura en gaan op weg. Al heel snel merken we dat de auto niet doet wat hij moet doen, trekt slecht en een waarschuwingslampje gaat aan. Na stoppen en weer starten is het lampje even uit, maa gaat daarna weer aan. Tussen Florence en Bologna besluiten we dat het zo niet verder kan. We gaan bij een benzinestation staan en bellen met de ANWB. Die stuurt een
sleepauto en dat duurt ongeveer een uur of twee. Het duurt niet zo lang voor er iemand komt, een sleepauto met een monteur erbij die een apparaatje heeft om de motor door te meten. De injector, een van de vier, blijkt defect. Volgens de monteur een reparatie van vier tot vijf dagen. We moeten rustig achter de sleepauto aanrijden naar de garage.
Eenmaal daar aangekomen is het mannetje met de sleepauto gelijk weer weg. De andere doet de roldeuren dicht, roep arrivederci en gaat ook weg, ons alleen op het parkeerterrein achterlatend. We bellen naar de ANWB om te horen hoe nu verder want als we vandaag nog weg willen zullen we op moeten schieten. De beslissing is genomen dat de auto op transport gaat. Ik had zelf al even gekeken naar de opties voor het openbaar vervoer maar dat was een tri je van maar liefst 20 uur, zelfs met Thalys of ice. ANWB vraagt of we willen vliegen, vanaf Bologna of Florence. Nou, prima, regel het maar! Om half drie krijgen we een sms je dat we een vlucht hebben m half zes vanaf florence. Dat is best opschieten. We zitten met de taxi een uur vanaf het vliegveld en je moet twee uur tevoren aanwezig zijn. Inmiddels komt het ene mannetje ook weer terug en deze belt voor ons een taxi. Dat duurt weer even , maar hij heeft een behoorlijk tempo onderweg en zo komen we toch op tijd aan. Ruim op tijd blijkt want we hebben vertraging en vliegen uiteindelijk om half acht. Het grappige is dat er in Florence niets gezegd wordt over de gewijzigde vertrektijd, maar op de Nederlandse teletekst was dit wel te zien. De taxi stond al voor ons klaar en een goed half uurtje later waren wij thuis. Nu wachten op de auto, dit schijnt we een dag of tien te duren. Maar....geen vakantiewas want die zit nog in de auto en het is prachtig nazomer weer in Nederland dus we kunnen nog even genieten voor we weer aan het werk gaan.