Helse tocht op de fiets - Reisverslag uit Castelvecchio, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu Helse tocht op de fiets - Reisverslag uit Castelvecchio, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu

Helse tocht op de fiets

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

11 September 2011 | Italië, Castelvecchio

Zondag 11 september
De barre tocht. We besluiten een stuk te gaan fietsen. Het beloofd zeer heftig te worden en dat klopte ook. Nog niet zo vaak hebben wij de laagste versnelling aan moeten spreken. We wilden eerst naar Preci en vandaar verder. Preci ligt aan twee kanten van de vallei en het was erg last om een doorgang te vinden. Heenweg lukte nog wel, maar dan ? Je staat midden in een dorp wat tegen de berghelling geplakt zit en ziet alleen maar kleine straatjes zeer schuin omhoog met trappetjes in het midden, soms alleen trappetjes en dat fietst erg onhandig. Bovendien is er veel doodlopend. Uiteindelijk lukt het en komen we na zwoegen weer uit op het beginpunt! Dat was nu niet helemaal de bedoeling. We kiezen een weg waar we niet helemaal zeker van zijn, want de kaart die wij hebben is een wandelkaart. Het kan dus maar zo dat daar niet goed te fietsen is. We klimmen kilometer na kilometer, komen langs een abdij en uiteindelijk bij een dorpje helemaal boven. Hier zou de doorgang moeten zin . Helaas het pad is een wandelpad. Je kunt hier of nog verder naar boven en dan de pas over of terug. Gezien het aantal uurtjes dat we er al op hebben zitten, kiezen we voor de terugweg. Lekker afdalen en daarna het heftige stuk naar de camping. De rest van de middag was er een van relaxen, met een boekje aan het zwembad en s' avonds lekker gegeten bij het restaurant.

• 12 September 2011 - 15:06

Paula:

....En nergens een terrasje in de schaduw met een koel drankje.........Jullie zijn op vakantie toch????
    Leuk om te lezen. Ja ja, lezen ja, stuk relaxter;-)

xxx Paula en family