Castello del Lago en Todi - Reisverslag uit Civitella Del Lago, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu Castello del Lago en Todi - Reisverslag uit Civitella Del Lago, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu

Castello del Lago en Todi

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 September 2011 | Italië, Civitella Del Lago

Maandag 5 september
We halen onze broodjes op en ontbijten in een heerlijk zonnetje. We willen in Castello del lago naar de markt. Dit hebben we op het bord van de receptie gelezen. Er stond ons een verrassing te wachten. De markt bestond uit vier kramen, auto,'s eigenlijk. Een met bloemetjes jurken voor 80 plus, een met huishoudelijke waar en een met van alles en nog wat en een met een beetje levensmiddelen, meer van die worstjes en zo. Niet echt waar wij voor komen. We lopen wat rond in het dorpje, een heel mooi oud middeleeuws overigens en echt nog een dorp. Iedereen zegt bon giorno tegen elkaar, heel gezellig en aardig We doen boodschappen in een klein winkeltje. Voor de boodschappen die dan nog ontbreken besluiten we naar Todi te rijden, op ca 25 kilometer va de camping. Todi is wat groter en hier slagen we ook voor de badmutsen. In Italië verplicht als je een duik wilt nemen in een zwembad. Terug op de camping besluiten we een klein rondje te gaan fietsen, even voelen hoe zeer deze bergen doen. Bij de camping rechtsaf kun je ca 5 kilometer alleen maar klimmen en dat is weer even wennen. De afdaling die volgt is een fantastische beloning.De rest van de dag brengen we lekker luierend door.