Berlijn, woensdag 22 juni 2011 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu Berlijn, woensdag 22 juni 2011 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu

Berlijn, woensdag 22 juni 2011

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

22 Juni 2011 | Duitsland, Berlijn

Nog een dag Berlijn. Vandaag gaan we de Zoo.Uitgestapt bij de Brandeburger Tor en vervolgens naar de Alexanderplatz gelopen. De afstanden zijn behoorlijk maar dan zie je ook wel wat. Onderweg kom je de Tiergarten tegen, een heel groot park en op de Alexanderplatz standbeeld. Je kunt ook het standbeeld op, veel trappen op, maar het schijnen een beetje vuurtorentrappen te zijn en het is al vroeg warm dus wij besluiten dit niet te doen en door te gaan naar de dierentuin. De dierentuin van Berlijn is enorm groot en alle dieren hebben heel veel ruimte waardoor het lijkt alsof ze in hun natuurlijke leefomgeving wonen. Het is niet overdreven, prachtige dierentuin en een enorme oppervlakte. Aan de dierentuin vast zit het aquarium, aardig maar niet spectaculair als je dit vergelijk met the ocean van Burgers bush.In de namiddag verlieten we de dierentuin en als je dan een klein stukje doorloopt kom je op de kurfurtserfam uit. Dit is een winkel eldorado , niet normaal . Alle winkels die je je maar kunt bedenken zijn daar aanwezig in de allergrootste vorm. Mazzel voor Roel dat we al zoveel gelopen hadden in de dierentuin en ernaar toe, de wil was er wel om nog even flink te winkelen, maar de energie niet meer. Als je dan terug wilt met metro, 's bahn of anders moet je daar wel weer even een studie van maken, maar gelukkig ging dit weer helemaal goed en een klein uurtje later kwamen we weer in Oranjenburg terug. We besloten nog lekker een terrasje te pakken bij het slot. Gisteren was dat zo goed bevallen en het eten was daar ook super.Lekker nagenieten van de dag en het mooie weer, het was nu wel 30 graden, dat gaat te snel. Te hard zeiden we nog. En inderdaad,na een uurtje zagen we donderkoppen komen aandrijven, een gitzwarte lucht. Met de eerste druppels wilde niemand nog van het terras af, iedereen schoof een beetje in onder de grote parasols. Wij hadden net ons eten besteld toen het harder begon te regenen en te flitsen. Dat was het teken om alvast binnen te gaan zitten en al snel volgden meer mensen. Tegen half acht was het enorm druk binnen, drukker dan dat het buiten was geweest. Veel mensen hadden paraplu 's bij zich of regenkleding en dat zou je niet verwachten dat men daarmee rekening had gehouden. Al snel bleek dat veel mensen niet kwamen om een hapje te eten maar er zou op de binnenplaats van het slot een optreden zijn van een soort Herman van Veen met politieke liedjes.  We hoorden dat men dit al maanden geleden had moeten reserveren en het was volledige uitverkocht. Het zou om 8 uur beginnen maar toen donderde en bliksemde het en stortregende het, niet normaal meer. De geluidsinstallatie had er dus ook last  van en de burgemeester kwam binnen om te vertellen dat het optreden een half uur uitgesteld was als gevolg van de elektrische storing.  Na een kwartier wist hij te vertellen dat het optreden uitgesteld was naar vrijdag. Een heleboel mensen gingen daarop al naar huis, maar na ongeveer een half uur kwam de burgemeester vertellen dat het alsnog doorging! Lekkere chaos dus , maar wel erg grappig om te zien wat er allemaal gebeurd. Het bedienend personeel was helemaal doorgedraaid en de kluts kwijt omdat ze overspoeld werden door mensen die kwamen schuilen en allemaal een zitplaats zochten en een consumptie wilde .