Berlijn, dinsdag 21 juni - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu Berlijn, dinsdag 21 juni - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marijke - WaarBenJij.nu

Berlijn, dinsdag 21 juni

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

21 Juni 2011 | Duitsland, Berlijn

Na een lekker ontbijtje met de 's bahn naar Berlijn. Wat een enorme stad en een tegenstellingen. Er wonen 3,5 miljoen inwoners. De stad is voorzien van U bahn, ondergrondse en S Bahn. Dit is een soort sneltrein die ook ondergronds kan. Je kunt hier supersnel overal nar toe als je dat wilt. Uitgestapt bij de Branderburger Tor, om de Rijksdag te bekijken, Als je in de glazen koepel wilt, moet je een heel reserveringstraject doorlopen, weet nog niet of we dat gaan doen, het ziet er wel gaaf uit. Je kun nl in de koepel lopen en daar heb je een super uitzicht. Vervolgens Naar Potsdammerplatz, Alexanderplatz, de Duitse en Berlijnse dom, rathuis. Oud naast super high Tec nieuw met veel juppen, of heten ze tegenwoordig weer anders , en veel diplomaten. Veel terrassen en een winkels te over. Op de terugweg stappen we zonder te kijken in de S. Bahn en je raad het al, helemaal verkeerd. We komen aan de aan de andere kant van Berlijn uit en moeten nu weer helemaal terug. Ach we zijn Hollanders en zo haal je je dagkaart eruit. We reizen in de avondspits met alle forensen en dan zie je ook een ander soort Berlijner, die met een halve liter bier in zijn hand naar huis reist, ze zijn wel allemaal de Bob, maar het heeft een hoog sloeber gehalte. Aangekomen in Oranjenburg is het al best laat en gaan we op zoek naar een gezellig restaurantje. Oranjenburg heeft een historie met Nederland en is een mooie plaats met een slot.Hier besluiten we op het terras te gaan zitten en een hapje te eten. Een zeer goede keus, want het eten was super !