Zweden, zondag 19 juni 2011 - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Marijke - WaarBenJij.nu Zweden, zondag 19 juni 2011 - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Marijke - WaarBenJij.nu

Zweden, zondag 19 juni 2011

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

19 Juni 2011 | Zweden, Arvika

Het is maar goed dat er stuga 's zijn want we zouden geen leuke nacht hebben gehad. Het was koud en het regende. Lekker ontbijten en op pad naar het zuiden. We rijden naar trellenborg . Omdat de verwachtingen voor de komende dagen erg wisselvallig zijn hebben we besloten om niet te gaan camperen in Zweden maar de boot te pakken vanuit trellenborg naar travemunde. Dus gaan we vandaag door het laatste stuk Zweden rijden, het zijn ook wel afstanden hoor . Gelukkig is het zeer rustig onderweg, maar omdat lang niet alle wegen meerbaans snelwegen zijn doen we er toch behoorlijk lang over, om drie uur komen we aan. Het landschap wordt langzaamaan minder bebost. En
minder heuvelachtig, meer Denemarken. We rijden een heel stuk langs de kust en hier waan je je in zuid Engeland als je naar die huisjes kijkt. Gisteren hebben we al een ticket geboekt voor de boot en ook het hotel geboekt dus we zijn helemaal klaar voor de overtocht. We gaan nog even de stad in om rond te kijken maar het is een beetje vreemde stad, echt een havenstad met van alles en nog wat modern en oude gebouwen, hele nette buurten en enorme sloeberwijken en op zondag valt er niet veel te doen. Dus pakken we lekker een boek 's middags en gaan 's avonds nog een hapje eten. Het zal wel niet laat worden want morgen om 10 uur vertrekt de boot en we moeten een uur van te voren aanwezig zijn. Ben benieuwd naar boot, we zien ze vanuit het hotel al liggen, het zijn joekels ! Maar wat wil je ook, de overtocht naar Duitsland is 7 uur . Dan hebben we dat ook eens meegemaakt. Er is vast van alles te doen aan boord.