Zweden,zaterdag 18 juni 2011 - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Marijke - WaarBenJij.nu Zweden,zaterdag 18 juni 2011 - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Marijke - WaarBenJij.nu

Zweden,zaterdag 18 juni 2011

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

18 Juni 2011 | Zweden, Arvika

Vanochtend vroeg gelijk een mailtje gestuurd naar Evelien en Ricardo. Ze zijn nu alweer een jaar getrouwd, een jaar is omgevlogen!
We ruimen onze stuga op en herschikken onze bagage. Het is idiaal verblijven in een stuga zodat we besluiten niet onze grote tent tevoorschijn te halen. Vannacht heeft het nog behoorlijk geregend, maar nu is het weer zonnig met wat bewolking. We gaan op pad naar Hjo of tenminste daar ergens in de buurt. Het ligt tussen de twee enorme meren Vanern en vattern in. Die meren zijn bijna zo groot als Nederland. Rond de Vattern wordt ieder jaar een wielrentocht georganis
eerd van 300 kilometer. Onderweg komen we heel veel
oldtimers tegen, kennelijk een hobby hier want je ziet
ze in alle soorten en maten. Het landschap wordt wat landelijker , minder ruig en minder bos. Glooiend met veel akkerland tussendoor en af en toe een meer. We rijden naar ,Hokensas. Dit is een natuurgebied waar men gelukkig nog een stuga voor ons heeft. 'S middags maken we een mooie wandeling door het bos. 's avonds in het restaurant gegeten. Ondanks een beperkte keus, Herman den blijker zou trots op ze zijn, 6menu's, prima eten. Er is altijd wel een stukje verse zalm te krijgen. Morgen gaan we door richting het zuiden.