Zweden, woensdag 15 juni 2011 - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Marijke - WaarBenJij.nu Zweden, woensdag 15 juni 2011 - Reisverslag uit Arvika, Zweden van Marijke - WaarBenJij.nu

Zweden, woensdag 15 juni 2011

Door: Roelmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

15 Juni 2011 | Zweden, Arvika

Lekker geslapen, geen spijt van het luchtbed ondanks dat men zegt dat het onhandig is. Dat klopt maar het int vele malen lekkerder dat zo'n matje. De zon schijnt, maar er staat een stevige wind. Eigenlijk altijd wel, in de avond gaat ze liggen. De hele dag is de wind aanwezig. We varen over het Vastersvan welke overgaat in het Mellansvan. We komen in de bewoonde wereld, wereldstad Svanskog. Men zegt dat hier zelfs een winkeltje is. We sjorren de boot op het land en Roel gaat op zoek naar het winkeltje om wat water te halen. In deze tijd van jaar zijn er veel algen in het water en dan is het niet zo handig om dit te drinken, voor een kopje soep kan het wel maar niet als
drinkwater.
Roel is terug met de boodschappen en daarna gaan we met de boot weer een wandeling maken naar het ostersvan. Een enorme steile afdaling. Deze overgestoken komen we weer bij een landtransport uit, nu een van 800 m om uit te komen in Eldam. Dit is een heel langgerekt meer. We zagen veel visser bootjes langs de kant en ook soort vlotten, maar dan kompleet me een zitje erop en de BBq. Kennelijk zit hier vis, dus Roel met de hengel aan de slag en inderdaad had hij al snel een pracht van een snoek te pakken , ca 60 cm. Niet genoeg om te eten, dus weer teruggegooid. We landen vlak bij een klein kerkje en willen de oversteek maken naar meer Aspen, alleen het betrekt oneens. Het weer kan hier in 10 minuten omslaan, de hele dag hebben we prachtig weer gehad en nu ineens een dreigende lucht en regen. We hijsen ons in ons regenpak en besluiten over te steken in het meer om daar een plek voor de nacht te zoeken hetgeen zeer goed lukt. We zetten de tent op en maken een kampvuur . Inmiddels is het weer droog en kunnen we in het laatste zonnetje zitten bijkomen van weer een heftige maar mooie dag.

• 15 Juni 2011 - 18:41

Bert En Paula:

Leuk om jullie hele reis zo te volgen. We krijgen er heimwee van.

Groetjes,

• 16 Juni 2011 - 07:10

Pa En Ma :

Leuk dat we zo jullie reis mee kunnen maken.
    Van morgen je verslag vanwoensdag gelezen, Het kan hier ook hard regenen, momenteel giet het hier,
    We kijken uit naar het volgende bericht.
    Nu maar gokken dat ons berichtje ook overkomt.
    Groetjes uit Hilversum

• 16 Juni 2011 - 07:11

Pa En Ma :

Leuk dat we zo jullie reis mee kunnen maken.
    We kijken uit naar het volgende bericht.
    Nu maar gokken dat ons berichtje ook overkomt.
    Groetjes uit Hilversum