Edna - Reisverslag uit Sicily, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu Edna - Reisverslag uit Sicily, Italië van Marijke - WaarBenJij.nu

Edna

Blijf op de hoogte en volg Marijke

04 September 2014 | Italië, Sicily

Wandelen op de Edna
Vanuit Ragalna via Nicolosi rijden we de zuidkant van de Edna op. De weg is verrassend goed. Dit komt waarschijnlijk doordat er in 2001 nog een hele grote uitbarsting geweest is waarbij de parkeerplaatsen, restaurant en winkels bij het beginstation van de kabelbaan onder een metersdikkelaag lava bedekt werden. Je zit al van verre de bussen staan en als je vulkaan op kijkt zie je een onafgebroken stroom van mensen lopen. Dit is de plek waar je niet moet zijn volgens onze gastvrouw. Zij heeft ons een plek gewezen een stuk verderop waar een mooi wandelpad is en je bijna alleen loopt. Dit klopt, het is een apart zwart landschap waar verrassend veel groeit. Het is een mooie ervaring. We rijden verder via Zafferana en maken een kompleet rondje rondom en door het Edna gebied met steeds wisselend landschap. Super ervaring.

• 06 September 2014 - 14:05

Wybren:

Geniet vrienden! Het is zo mooi!